Het zuiden van India (nu de complete versie) - Reisverslag uit Tirunelveli, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Het zuiden van India (nu de complete versie) - Reisverslag uit Tirunelveli, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Het zuiden van India (nu de complete versie)

Blijf op de hoogte en volg Gerda

25 Februari 2019 | India, Tirunelveli

in hun gezin. Ik mocht zo lang blijven als ik wilde
De tweede dag had ik een afspraak staan met de nationale leider van Youth for Christ India. Ik had hem gemaild of hij me wat van hun werk in India kon laten ervaren. Op de dag van de ontmoeting bleek dat hij al een plan voor me gemaakt had: ik mocht verder naar het zuiden reizen en daar aansluiten bij het lokale YfC werk!

Maar eerst weekje genieten van de gastvrijheid en gezelligheid van Andrea haar man en zoontje. Inclusief ‘ticket to ride’ en
Wat heb ik weer genoten van de afgelopen 3 weken. Toen ik in het vliegtuig naar Bangalore zat had ik nog geen idee wat er allemaal op mijn planning zou komen te staan.

Eerst zou ik Andrea en haar gezin ontmoeten. Vanuit Nederland had ik contact met haar gelegd omdat zij een Nederlandse vrouw is die in Bangalore woont.
Zonder mij te kennen nodigde ze me uit bij hun thuis en kon ik meedraaien in hun gezin. Ik mocht zo lang blijven als ik wilde.

De tweede dag had ik een afspraak staan met de nationale leider van Youth for Christ India. Ik had hem gemaild of hij me wat van hun werk in India kon laten ervaren. Op de dag van de ontmoeting bleek dat hij al een plan voor me gemaakt had: ik mocht verder naar het zuiden reizen en daar aansluiten bij het lokale YfC werk!

Maar eerst weekje genieten van de gastvrijheid en gezelligheid van Andrea haar man en zoontje. Inclusief ‘ticket to ride’ en andere spelletjes spelen!
Op de vrijdag nog een Zuid Indiase bruiloft meegepikt aangezien ik er nog niet genoeg bezocht had in Kalimpong.

Na een week Bangalore vloog ik naar het zuiden. Op uitnodiging van de directeur van YfC Tirunelveli heb ik 2 weken bij hem en zijn vrouw doorgebracht.
De eerste 5 dagen was ik niet zo gezellig: ik lag op bed of zat op de wc door een voedselvergiftiging die ik in Bangalore opgelopen had.
Niet heel ernstig allemaal hoor, maar gewoon niet heel handig. Ode aan de privebadkamer!

Gelukkig kon ik vanaf vorige week zaterdag in actie komen. Eerst naar het meest zuidelijke puntje van India: check!
Zondags een bizarre viering meegemaakt: een puberal function. Er werd gevierd dat een tienermeisje voor het eerst ongesteld is geworden. Een pastor komt eraan tepas en ook ik werd uitgenodigd om haar te zegenen. Heerlijk om middenin de cultuur te belanden en door de buren uitgenodigd te worden voor deze viering.

Maandag tm zondag stond vol in het teken van scholen bezoeken om daar bijbelclubs te verzorgen. Zo’n 500 kinderen/studenten (grove schatting) hebben ‘lees je bijbel, bid elke dag, dat je groooeeeeeeeien mag’ gezongen.

Gisteren 2x een Rock Solid programma afgedraaid. (Rock Solid is een superleuk programma vanuit YfC met gekke spelletjes en korte praatjes over geloven/God)
Uiteraard heb ik zelf enthousiast meegedaan met ballontrappen

  • 25 Februari 2019 - 15:19

    Augusta:

    Wat maak je gigantisch veel mee. Tussen de besneeuwde bergtoppen, en dan weer aan het strand. Bij een gezin in huis en temidden van een yfc team, op een school en dan weer te gast op een bruiloft en zo gaat de reis maar door. Zoveel ontmoetingen en indrukken. Het bijzondere vind ik dat waar jij ook bent, op welk continent en in welk land ( hoe zeg ik dat goed ) you blend in/become part of it. Je begrijpt vast wat ik bedoel

  • 26 Februari 2019 - 10:30

    Helprich En Joke:

    He lieve wereldreiziger, tjonge, wat een indrukken doe je op.
    Heerlijk om je verhalen te lezen.
    Bedankt voor het kaartje, heel erg leuk.
    We denken aan je en verheugen ons op je volgende blog.
    Liefs van ons.

  • 28 Februari 2019 - 18:50

    Brenda:

    jaloers!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 56355

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: