Met een tissue in de hand... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Met een tissue in de hand... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Met een tissue in de hand...

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Mei 2019 | Nederland, Zwolle

Het is vandaag alweer een week geleden dat ik terugkwam in Nederland.
En het gekke is: het voelt allemaal niet zo gek om er weer te zijn!

Op Schiphol stonden mn ouders, zus en zwager met kinderen me op te wachten. Natuuuuuurlijk waren de knuffels superfijn. Maar 2 seconden later keken we elkaar aan, haalden we onze schouders op en zeiden we 'nou, ik ben er weer'.

Omdat ik het suf vond om ze allemaal naar Schiphol te laten komen voor deze vijf minuten zijn we ook nog naar het strand gegaan waar we heerlijk van het elkaar, het weer en het strand genoten hebben. Ideaal om wakker te blijven: strandwandeling maken en zandkastelen bouwen met je neefjes en nichtje.
Op het strand heb ik ultiem genoten van een patatje oorlog met bitterballen. Tijdens het uitdelen van het eten trouwens nog een gouden momentje: neefje van vier stelt me bloedserieus de vraag 'heb je het leuk gehad?'.

Donderdags stond ik op met energie voor 10. Dus lekker naar de winkel (waar ik me verbaasd heb over de hoge prijzen), lunchen bij Youth for Christ Zwolle ('ik wil naast Gerda zitten') en op verjaardagsbezoek bij nichtje (kinderen komen rennend op me af 'tante Gerda is er oooooook').
De dag nog waardig afgesloten met een welkomsborrel bij Youth for Christ met bitterballen en Baileys. Superleuke dag dus!
En bij alles voelde het weer heel normaal om iedereen weer te zien. Net alsof ik helemaal niet 7.5 maand (!!!) weg ben geweest.

Wat me verder in het bijzonder verraste aan Nederland was dat het hier zo lekker ruikt! Ik liep langs een net gemaaid grasveldje, langs struiken met bloemetjes: heerlijk!
En wat een rust op straat!!! Niemand die toetert! En iedereen stopt voor een verkeerslicht! huh? Mensen houden zich aan de verkeersregels?!
Erg leuk dat me dit weer opvalt.

Het is helaas niet allemaal lief leuk en schattig... Sinds vrijdag voel ik me niet fit: ik heb een goeie verkoudheid opgepikt. Natuurlijk snap ik wel hoe ik eraan kom (grote weersverandering en sowieso weer omschakeling van cultuur) maar grappig is anders!

Ik had me voorgesteld om lekker af te spreken met mensen. Borreltje hier, bbq daar. Maar vooralsnog snuit ik vooral een boel tissues vol en geniet ik van mn bank.

En je zou denken dat ik nu extra veel tijd heb om alle dozen weer lekker uit te pakken en mijn huisje weer op orde te krijgen.
Goed bedacht maar het blijkt dat mijn luiheid qua huishouden ook hetzelfde is als voor mijn reis....
Sommige dingen veranderen gewoon niet!


Nederland: ik ben er weer!


(Heb je zin om een keer af te spreken? Erg leuk: bel gewoon aan of stuur me een appje voor een afspraak.
Tip: wacht hiermee tot na het weekend want deze week heb je de kans om er een gratis verkoudheid bij te krijgen...)

  • 22 Mei 2019 - 16:52

    Joke Ten Heuw:

    Ha die Gerda,
    hebben genoten van je blogs, jammer dat het de laatste is (voorlopig?).
    Fijn dat je niet te ziek was om nog wat te schrijven!
    Rust lekker uit, beterschap en sterkte met acclimatiseren. Gezien al die bitterballen, komt dat vast goed.
    Liefs van ons


  • 24 Mei 2019 - 16:54

    Marga :

    Haha je bent er weerrrrrrrrr, eindelijk!!!! Gauw eens weer afspreken? Massage en lunch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 56333

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: