Sjoef! - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Sjoef! - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Sjoef!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Januari 2019 | India, Kālimpang

Goeiemik wat ging dat snel zeg! 2,5 maand in Kalimpong zijn alweer voorbij.
De eerste twee maanden stonden voor mijn gevoel vooral in het teken van de cultuur opsnuiven. Ik heb lesgegeven aan kinderen, het leersysteem ontdekt en het leven in een hostel van dichtbij ervaren.
Daarnaast ben ik veel op stap geweest met diverse pastors. Met Mathias vooral naar bruiloften, speciale kerkdiensten en kinderverjaardagen. Met andere pastors naar een begrafenis en verschillende kerken bezocht. Op 1 zondag na ben ik elke keer naar een andere kerk geweest!

De laatste 3 weken hebben superveel indruk op mij gemaakt, met name het tienerkamp!
12 dagen lang tieners en teamleden om me heen. Wat een heerlijkheid! (Vorige blog nog niet gelezen? Doendoendoen!)

Tijdens het kamp kwam het besef dat ik in de maanden ervoor weinig met (ongeveer)leeftijdsgenoten opgetrokken heb. Nu had ik een 12 dagen lang fijne teamleden om me heen met wie ik kon praten, lachen en bij wie ik af en toe lekker lomp kon zijn.
Dat betekent ook dat er vriendschappen gebouwd werden. Toch wel beetje jammer dat dit aan het eind van mijn Kalimpongtijd pas op gang kwam.

Gelukkig had ik na het kamp nog een week om er optimaal van na te genieten. Lunchen bij kampteamgenoot Chetan. Ronald (andere teamgenoot) nodigde me uit bij hem thuis waar zijn moeder heerlijk voor ons gekookt heeft. Ook heb ik een dag opgetrokken met Angelina (niet haar echte naam, zie eerdere blog). Haar huis, haar ouders gezien.
Een bruiloft stond ook op het programma. Dit keer had ik wel een persoonlijke uitnodiging gekregen :).
De receptie was afgelopen zaterdag, 2 dagen voor mijn vertrek uit Kalimpong. De meeste mensen die ik persoonlijk ‘doei’ wilde zeggen waren er ook.
Vandaar dat ik op de receptie rondgebazuind heb dat dit niet de receptie van Dawden en Sofia is maar mijn afscheidsfeestje.
Na de receptie kop thee gedronken met Nazma, de vrouw met wie ik veel uien en knoflook heb zitten pellen tijdens kamp.

Zondag met Chetan naar Darjeeling gereisd om daar bij een huisgemeente te (s)preken. 2 uur met een taxi ernaartoe. Drie kwartier ernaartoe wandelen met brilliante uitzichten over theeplantages, bergen en de Himalaya op de achtergrond.
Natuurlijk dat hele riddeltje om weer terug te komen.
Al met al weer een indrukwekkende dag.

Maandagochtend was het dan toch echt zover: Kalimpong uitrijden zonder te weten of ik er nog een keer ga komen.

Gelukkig is mijn reis nog lang niet klaar. Ik ben pas op de helft!!!!
Ik zit nu in Nepal waar ik 2 weken rond ga reizen. Weer terug naar het toeristenleven...

De ring aan mijn vinger heeft haar dienst alweer bewezen: de eerste taxichauffeur in Nepal stelde als 2e vraag of ik getrouwd ben.... Krijg ik die vragen weer.
Dus vanaf vandaag ben ik weer verloofd of getrouwd. Ligt eraan waar ik zin in heb die dag

  • 23 Januari 2019 - 15:26

    Helprich En Joke:

    Ha die Ger, mooi omhouden die ring! Heel goed!
    Geniet van het toerist uithangen maar weer.
    Wauw, wat een ervaringen doe je op. Mooi, hoor, en superleuk om te lezen.
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 56353

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: