Update! - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

02 Januari 2019 | India, Kālimpang

Ik heb zeker niet stilgezeten sinds het moment dat de kinderen uit het hostel zijn vertrokken.
Een groot genot is de rust in het gebouw, geen bel die om vijf en zes uur s ochtends klingelt.

Rond de kerstdagen ben ik met Mathias en Yanki en hun kinderen naar Kolkata afgereisd. Op de kaart maar een klein stukje naar beneden maar in praktijk 2 uur rijden en 9 uur met de trein...
In Kolkata de toerist uitgehangen en lekker rondgestruind door de stad (lang leve Google Maps die het mogelijk maakt om lukraak door de stad te zwerven zonder echt te verdwalen. Als je het zat bent om zomaar straatjes in de wandelen hoef je alleen maar op de mobiel te kijken om te weten waar je bent!)

Kerst heb ik daar ook gevierd maar daar kan ik weinig smeuïge verhalen over vertellen: 3 uur in een kerk zitten was niet extreem boeiend en daarna met het gezin naar een groot winkelcentrum is ook niet perse idyllisch.

Mijn verjaardag was daarentegen wel erg leuk (weer terug in Kalimpong). De hele dag door berichtjes van mensen. Zelfs echte post in de ochtend!
Voor het avondeten had ik wat mensen uitgenodigd om te komen eten. Mathias had taart gekocht. Die werd officieel door mij aangesneden nadat de kaarsjes uitgeblazen waren. Daarna gezellig met elkaar eten.

Oud en nieuw was ontzettend relaxed! Ik ben naar de kerk gegaan waar jongeren spelletjes zouden doen en wat zingen en bidden.
Ik had verwacht dat het niet superbijzonder zou zijn maar ik werd verrast door de sfeer die avond: relaxen en ontspannen!
Spelletjes doen, naar liederen luisteren (ik kan nog steeds geen Nepalees meezingen) kampvuurtje aan, vette sterrenhemel, leuke mensen en bijna geen vuurwerk!
Wat geeft dat een rust zeg dat er geen geknal om je heen is (wat ik dan altijd ook wel weer wil zien en dus onrustig ben).
En de pastor die om vijf voor twaalf zijn praatje begon kletste mooi door tot twintig over twaalf.
Mijn oud jaar is dus goed afgesloten en het nieuwe superrelaxed begonnen.

En dan is het alweer januari..... de maand dat ik hier wegga. Rond de 21e zal ik naar Nepal vertrekken voor 2 weken om daarna naar andere plekken in India te gaan.

Gelukkig heb ik hier in Kalimpong nog iets tofs in het verschiet: morgen start een jongerenkamp over discipelschap. Een project waar ik vanaf het begin al enorm naar uitkijk. En nu ik de teamleden een beetje ken kijk ik er nòg meer naar uit!
Elf dagen lang optrekken met een tof team, jongeren die willen ontdekken wie God voor ze is en welke keuzes je kunt maken om goed voor een ander (en jezelf) te zorgen. Kan het mooier?!

Oké, er is 1 groot nadeel van dit kamp: elke ochtend moet ik voor 6 uur opstaan!!!! En die verrekte bel zal ook wel weer gaan klingelen in de ochtend ...

Wish me luck!

  • 02 Januari 2019 - 11:06

    Geke Ploegman:

    Super leuk om je verhalen te lezen! Wat een belevenissen en wat geniet je enorm! Blijf dat doen!
    Stiekem moet ik wel een beetje lachen om het elke ochtend voor 6 uur opstaan... ;-) SUCCES!
    Liefs, Geke

  • 02 Januari 2019 - 14:23

    Johanna:

    Hey lieve bikkel. Wat een leuke verhalen weer. En dat je zo vroeg op moet...gniffel gniffel. Hier word je gemist hoor:).
    Veel plezier nog. Liefs Joh

  • 02 Januari 2019 - 16:50

    Dorien:

    Lieve Gerda,
    Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag en gelukkig nieuwjaaaaar! :D

    Wat leuk om steeds jouw verhalen te mogen lezen!!!
    Ik geniet volop en hoop dat jij dat ook doet!

    Benieuwd naar de foto’s en het volgende verslag!

    Liefs Dorien

  • 02 Januari 2019 - 18:26

    Pieter:

    Mooi! Geniet ervan!

  • 03 Januari 2019 - 13:42

    Marga:

    Oeh lekker, vakantie. Elke dag om 5 of 6uur er uit, joehoeeeeeeeee!!!

    Haha, een heel gelukkig en gezegend nieuwjaar Gerda, met vele mooie momenten

  • 04 Januari 2019 - 15:20

    Helprich En Joke:

    Hallo, we konden niet meteen reageren, waren ff weg, maar nu alsnog!
    Een heel heel gezegend nieuw jaar gewenst.
    Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan met al die feestdagen. Nou, dat lijkt mij ook wel wat, oudejaarsavond zonder vuurwerk, maar wel een vette sterrenhemel! haha. En de pastor die doorkletst tot ver na 12 uur. Deed me aan vroeger denken, was ik altijd bang dat mijn vader z'n bijbelgedeelte niet uit had voor 12 uur!
    Kerst in een winkelcentrum zal inderdaad wel minder zijn. Ach ja, 's lands wijs, 's lands eer misschien.
    Fijne tijd verder bij het kamp. En succes bij het vroege opstaan! Kot vst goed, je bent een bikkel!
    Tot de volgende keer, liefs van ons.



  • 06 Januari 2019 - 08:14

    Gert:

    Super zeg!!
    Gaaf hoe je daar lekker zit en doet.
    Meebewegen in wat er daar gebeurt, ik zie het al helemaal voor me.
    En je bent dus blijkbaar niet een ochtendmens?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 56358

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: