Dag kinderen! - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Dag kinderen! - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Dag kinderen!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 December 2018 | India, Kālimpang

Vanaf vandaag heeft de Grace-school waar ik bij betrokken ben wintervakantie.
Dat werd vandaag gevierd met een jaarlijks schoolfeest. Alle klassen hebben een optreden verzorgd. Traditionele dansen, liederen, gedichten en een toneelstuk. Omdat ik bijna overal als zeer speciale gast behandeld wordt kon ik voorin plaatsnemen.
Leuk om de kinderen te zien genieten en te zien welke traditionele dansen ze hebben.
En om toch wel vertederd te raken door de kleuter die eerst ongegeneerd de zaal afzoekt naar haar vader of moeder om enthousiast te gaan zwaaien.
Al met al een ochtendend programma!

‘Gelukkig’ begint het liedje vanavond weer van voor af aan omdat het hostel(kindertehuis waar ik in verblijf) dan haar pre-Christmas Celebration viert wat dezelfde opzet heeft.

Voor mij zit na vandaag mijn tijd met de kinderen van school en het hostel erop. De kinderen van het hostel kunnen voor een aantal weken naar huis nu de school vakantie heeft.

Ik zal devotion-time met de hostelkinderen stiekem wel missen: elke ochtend en avond ca 60 kinderen uit volle borst liederen horen zingen en luisteren naar bijbeluitleg. Zelf heb ik ook een aantal keer mogen spreken daar.

Wat ik niet zal gaan missen zijn de kinderen die bij elke stap die ik zet vragen ‘where are you going misssssss’. Of de kinderen die bij elke keer dat ze me zien uitbundig gaan zwaaien en mijn aandacht willen.

Het was erg interessant om een beetje te ervaren hoe het er hier in een hostel aantoe gaat.
Het is echt supergoed dat er hostels zijn in dit land waar scholen soms te ver van huis zijn.
Met name ook dit christelijke hostel waar de kinderen veel over God leren door de devotion-time.

Tegelijktijd heb ik ook ervaren dat de manier van corrigeren anders is dan ik graag zou zien. Best heftig om erbij te zitten als kinderen geslagen worden wanneer ze bijvoorbeeld hun leerwerk niet goed op kunnen zeggen.

Gelukkig waren er ook momenten van ontspanning. En ja hoor! Ik heb weer een nieuw spel geleerd: Chinees dammen.

Ik hoor een boel herrie op de gang: tijd om de blog af te ronden en even naar de kids te gaan om poolshoogte te nemen nu ze er nog zijn.....

  • 12 December 2018 - 12:26

    Joke Ten Heuw:

    Ha die Gerda, leuk om weer wat van je te lezen.
    Wat ga je nu doen? (Where are you going, miss!) We zien het vast wel in de volgende blog!
    Goeie tijd verder, Gods zegen en pas goed op jezelf, he?
    Liefs van ons.

  • 13 December 2018 - 15:30

    Tante Roeli:

    hallo Gerda,
    Hoe is het ? We hopen dat het goed blijft gaan met jou en dat je geniet van je reis.
    Wij zijn in het huisje in Oostkapelle. Ik schrijf kerstkaarten en ik bedacht toen dat we dit jaar geen
    kerstkaartje naar jou kunnen sturen.
    Dan maar langs deze weg : Wi wensen jou een mooi en vast en zeker bijzonder kerstfeest toe en Gods zegen in 2019.
    Hartelijke groet, van oom Gert en tante Roeli


  • 14 December 2018 - 16:20

    Laura:

    Hai! Leuk stukje weer. Bedankt voor je kaartje! Ik hoop dat mijn kaartje inmiddels ook is aangekomen bij jou. X Lau

  • 19 December 2018 - 15:15

    Roeli Willems-nijhuis:

    Gerda, hartelijk bedankt voor je kerstkaart ! Wat een verrassing. We zullen hem goed bewaren.
    Wie had nou gedacht dat ik een kaart uit het verre India kon toevoegen aan mn collectie .
    Nou, geniet nog een lange tijd van de warme lucht, hier in Nederland is het koud en nat, niets aan brrrr
    Hartelijke groet van oom Gert en mij , we wensen je rijke zegen van de Here toe op je werk !
    tante Roeli

  • 26 December 2018 - 06:59

    Truus Lotgerink:

    Hoi Gerda,

    Wat leuk om een zelfgemaakt kaartje uit India te krijgen.
    We wensen jou ook fijne feestdagen.

    Het is leuk om via de blog te lezen wat je allemaal mee maakt.
    Benieuwd wat je volgende bestemming is.

    Goede reis en pas goed op jezelf.

    Liefs Eric en Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 56356

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: