Ongemakkelijkheden op reis - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Ongemakkelijkheden op reis - Reisverslag uit Kālimpang, India van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Ongemakkelijkheden op reis

Blijf op de hoogte en volg Gerda

12 November 2018 | India, Kālimpang

Niet alles verloopt altijd soepel of is superleuk. Hier een aantal ongemakkelijkheden van de afgelopen dagen

- “Ik zag je in de kerk...” euhhh tja, ik zag ook een heleboel mensen die op je lijken
- Anderhalf uur bij een soort kerkdienst zitten zonder er een woord van te verstaan
- En ook nog dichtbij een verkeerd afgestelde speaker zitten -knoepertje hard getetter in je oor-
- Een stuk onaantrekkelijke varkensvet op je het bord zien liggen wat je eigelijk toch echt wel op moet eten
- De was met de hand moeten doen
- Plotseling voor een klas gezet worden om ‘les’ te geven
- Kinderen in de klas een vraag stellen maar het antwoord niet verstaan. Na 3x vragen toch maar een reactie gokken ‘well done’
- Toch iets meer wagenziek zijn dan handig is (ode aan reispilletjes!)
- Als alle mensen om je heen keihard beginnen te lachen maar je geen idee hebt waar het om gaat. Meelachen is raar want iedereen weet dat je de taal niet verstaat maar niet lachen is ook erg ongemakkelijk.
- Met je handen eten (want iedereen doet dat op dat moment) maar daarna niet weten of je de vingers af mag likken of ze schoon moet vegen -waaraan?!-
- Je boodschappen afrekenen en elk geldbriefje vier keer om moeten draaien om erachter te komen hoeveel dat briefje waard is.

Maar eerlijk gezegd: ik geniet stiekem ook wel weer van die ongemakkkelijkheden....

• 12 November 2018 - 16:59

Ellen En Henk:

Ha die Gerda,
    wow wat ongemakkelijk allemaal! Jij liever dan ik
    , maar ja daarom geef ik veilig les aan Nederlandse kinderen ;) Je bent een kanjer, geniet van al die awkward momenten. Groetjes Henk en Ellen

• 12 November 2018 - 17:34

Cathalijne Van Dijk:

Wat weer een leuke manier om te lezen wat je doet! Geniet ervan!!

• 13 November 2018 - 04:36

Heleen:

I only remember your face!!

• 13 November 2018 - 15:28

Laura:

... en ergens heb ik het idee dat deze lijst nog wel aangevuld gaat worden :p
    En het zijn ook nog leuke anekdotes voor later!

• 14 November 2018 - 11:50

Brenda: