Het was weer een mooie dag! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Het was weer een mooie dag! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Het was weer een mooie dag!

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

24 Juli 2011 | Lesotho, Maseru

Hier een beschrijving van een dag waar ik vrolijk van word!

Vanochtend eerst naar de kerk. Na de worshiptime werd er gebeden. Er bleek een (straat?!)jongen achter in de kerk te zitten met bebloede kleren die er niet al te best uit zag. Daar is toen eerst voor gebeden. Ook werd er gevraagd of iemand mee kon met hem naar het ziekenhuis.
Het was ons niet helemaal duidelijk of er iemand meegegaan was omdat we aan het einde van de dienst hem weer in de kerk zagen zitten... Nadat we wat navraag hadden gedaan bleek een kerkgenoot met hem naar het ziekenhuis gereden te hebben en hem 30 Maluti (omgerekend 3 euro) gegeven te hebben om naar de dokter te gaan.
De jongen was echter teruggekomen zonder medische zorg gehad te hebben. De man die hem gebracht had dacht dat de jongen niet eerlijk was en op deze manier om geld liep te leuren. Het zou ook kunnen zijn dat de ziekenhuis hem helemaal niet geaccepteerd heeft of dat de mensen in het ziekenhuis hem niet begrepen.
Bizar...

Na de dienst even thuis relaxen en gesproken over de plek die God ons geeft hier op aarde. (daar ging de preek in de kerk ook over ;)).

's Middags naar 4Uth: het programma op een sportveld waar we met jongeren sporten. Toen hebben we eerst gevolleybald en daarna "stand in de mand" gedaan!!! Wel op de Lesotho-manier maar we hebben lol gehad!

Heleen en ik hadden bedacht om direct na 4Uth een film te kijken in the office en dan pannenkoeken te bakken. We hadden al eerder een film gekeken met jongeren. Toen waren er 4.
Nu was de opkomst IETSJE hoger: 18 jongeren!!!
We hebben 'Wit licht' gekeken (met Engelse ondertiteling :D) en een hele stapel pannenkoeken gebakken die in mum van tijd op waren...

Het was weer een erg leuke dag met vooral erg mooie mensen!

• 24 Juli 2011 - 19:15

Je Moeder:

Als klein meisje zei je na een leuke dag ook al: Dat was een mooie dag!

• 24 Juli 2011 - 19:18

Diana/jeremy:

Weer een geweldig verhaal met als toetje Hollandse pannenkoeken......hahaha
    Groetjes uit regenachtig Zwolle
    Diana en Jeremy...
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 24 Juli 2011 - 20:31

Hl1:

Dat was zeker een leuke/mooie dag! *potje nagenieten

• 25 Juli 2011 - 10:34

Mieneke:

Fijn dat je een mooie dag had! En helemaal leuk dat je dat als klein meisje ook al zei :D

• 25 Juli 2011 - 10:45

Job:

Bizar....en gaaf...

• 25 Juli 2011 - 19:08

Matthijs:

Wauw, gaaf dat je zo'n band opbouwt met die jongeren.
    Toch gewoon E&R voor jou deze zomer dus. :D