toch maar... - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu toch maar... - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

toch maar...

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

26 April 2012 | Lesotho, Maseru

En toch kan ik het niet laten om een blog te schrijven.

Na 8 maand ben ik weer terug in Lesotho. Niet om te werken maar om vakantie te vieren. Het mooiste is dat ik hier samen met Heleen ben!

na een vliegreis hebben we een auto gehuurd op het vliegveld van Johannesburg en zijn naar Lesotho gereden (4,5 uur rijden). Geweldig om te merken dat het helemaal niet lastig is om weer links te rijden!

Op dit moment logeren we bij Gert en Brenda vd Bos. Toen we binnenstapten voelde het alsof we niet eens weggeweest zijn! Fijn!

gisteren, onze eerste volle dag in Lesotho, hebben we een heel aantal bekenden weer mogen zien / spreken / knuffelen.

De reden waarom ik nu toch een blog aan het schrijven ben is dat we vandaag weer terug naar de streetkids zijn geweest. In een oud, vies huis werd een stoel (lees: oud ijzeren iets) klaargezet en konden we ons warmen aan een vuur dat ze binnen in een kamertje gemaakt hadden. gevolg: prikkende, tranende ogen en stinkende kleren.
Er was 1 streetkid bij die we vorig jaar niet ontmoet hebben. Hij stelde ons de vraag waarom we eigelijk bij hun langsgingen terwijl ze zo buiten de gemeenschap staat.
Die vraag blijft hangen...
Jammer eigelijk dat zo'n vraag gesteld wordt aangezien dat een (negatief) verschil aangeeft tussen mensen.

Net kreeg ik nog een sms'je van de straatwerker: 'thanks a lot 4 bein part of us!'

Ja, het is echt heel fijn om weer in Lesotho te zijn en te merken dat ik van de mensen en het land hou!

• 26 April 2012 - 18:35

Thomas:

Ben je op vakantie? In Lesotho? Nu? Wat leuk! Geniet ervan!

• 26 April 2012 - 18:39

Job:

Gaaf voor jullie. Ook leuk om te horen dat de kids het waarderen

Weet je wel dat je de filmprmière van 5 mei mist? of ben je volgende week alweer terug?

• 26 April 2012 - 19:12

Ronald:

Mhhhh, wist het inderdaad ook niet dat je weer naar L zou gaan....

Tof zeg!

• 26 April 2012 - 19:13

Helprich&Joke:

Hoi Gerda, fijn, dat je de mogelijkheid om terug te zijn en oude bekenden te ontmoeten. Fijne tijd daar verder samen, groetjes van ons

• 28 April 2012 - 12:17

Jorian:

Hoi tante Kabouter,

Wat is dat voor iets, Luhsoetoe? En streetkids, kun je dat eten?

Tot snel weer in Nederland.

• 28 April 2012 - 18:54

Matthijs:

Gaaf dat je weer even terug bent, maar vergeet niet he, Afrika zit in je bloed nu, dat gaat er nooit meer uit!!
    Geniet ervan!!!

• 01 Mei 2012 - 09:49

Moniek :

Leuk Gerda! Grappig dat jij er (maar) 4,5 uur over gedaan hebt en Heleen 5 uur ;) Geniet er nog maar even van! Liefs

• 02 Mei 2012 - 19:54

Erwin:

Hé Gerda,

Wat leuk om zo een klein beetje op de hoogte te blijven. Benieuwd naar je ervaringen straks!

Groeten,
    Erwin