IJspegel, schaatsen en skieen in Afrika! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu IJspegel, schaatsen en skieen in Afrika! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

IJspegel, schaatsen en skieen in Afrika!

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

18 Juli 2011 | Lesotho, Maseru

WAT IS LESOTHO MOOOOOOOOOOOI!!!

we hebben weer 2 ontzettend mooie dagen achter de rug! Dat MOET natuurlijk wel gedeeld worden met jullie.
Gisteren zijn we, na een leuke kerkdienst, naar de bergen gereden. De rit ernaartoe is sowiezo al heel mooi. Tussendoor nog even de verjaardag van de koning meegevierd (zie foto).
Vanochtend weer op weg, verder de bergen in. Onderweg kwamen we een 'waterval' tegen die we eerder als waterval gezien hadden maar die nu helemaal bevroren was. Geweldig mooi om al die ijspegels te zien, een pegelval was het dus! (zie foto)
Er was ook nog een bevroren plasje waar we 'geschaatst' hebben :D (zie foto)
Anderhalf uur verder rijden kwamen we aan bij Afri-ski. We wilden graag skieen in Afrika, gewoon omdat het kan. Niet omdat ik kan skieen....
Eerst even aanklooien op een heel vlak stuk aangezien ik maar 1 keer een dagje geskied heb in mn leven ;) en daarna een stukje de piste op! (zie foto)
Maar 1 keer ben ik onderuit gegaan en moest ik knutselen om mn benen weer normaal onder me te krijgen en de skies in de goede stand te zetten.
Helaas moesten we op tijd weer terug naar Maseru om voor het donker thuis te zijn...
Tijdens de terugweg weer heerlijk genoten van dit mooie land!

Nog een halve week dat mn zus en zwager hier zijn en dan moet ik ze alweer uitzwaaien. Maargoed... daar denk ik gewoon nog niet aan! Eerst weer aan het werk en ze nog wat dingen laten zien.

  • 18 Juli 2011 - 19:42

    Deborah:

    Kzie geen fotooooos... fotooooos.... fotoooooos. Maar ja, die ben je er vast nu aan het plaatsen ;)
    He, als ik je zo hoor. Kom je nog terug? :D

  • 18 Juli 2011 - 20:17

    Joanne:

    lieve gerda ik hou zo veel
    van jou je bent mijn zus
    we zijn 2 handen op een
    buik kusjes je zusje joanne

  • 19 Juli 2011 - 11:34

    Mieneke:

    Super dat je zo geniet!
    xxx

  • 20 Juli 2011 - 08:08

    Diana/Jeremy:

    hoiiiiiiiiiiiiiii
    Wat geweldig winter in Afrika

    Hier lijkt het wel herfst,verder is alles oke en Jeremy is over naar groep 7

    groetjes van ons doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 20 Juli 2011 - 11:55

    Job:

    Saaaa, wat kun je daar (centi)meters maken op zo een grote ijsvlakte...
    Beetje jaloers ben ik wel want schaatsen in NL gaat al erg lastig.

  • 21 Juli 2011 - 18:44

    Catha:

    onvoorstelbaar! super mooi zo'n ijsval

  • 25 Juli 2011 - 20:03

    Jayjay:

    Ow..ik wist helemaal niet dat je zoveel sneeuw en ijs in Afrika hebt! Grappig dat je daar ook bent geweest.

  • 09 Augustus 2011 - 13:05

    Hans:

    hehe... wintersport is niet meteen het eerste waar ik aan denk bij Lesotho

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Lesotho, Maseru

Lesotho

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2012

How great Thou art!

26 April 2012

toch maar...

06 September 2011

Always look on the right side...

01 September 2011

Ontkennen helpt niet meer...

28 Augustus 2011

Bye Bye Bye Bye
Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 56362

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: