Jeffreysbay! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Jeffreysbay! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Jeffreysbay!

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

16 Juli 2011 | Lesotho, Maseru

Ik ben...
...moe van de reis
...OP van de lange dag
...vol van de vakantie!

Best vermoeiend om op een dag 12 uur te reizen en daarvan 6 uur zelf te rijden.
Afgelopen week (vanaf maandag) ben ik met Lineke en Rob naar Jeffreysbay geweest. Een geweldig plekje aan de zuidkust van Zuid-Afrika.

Hier even een kort verslag van de vakantie en wat foto's voordat ik in mn bedje duik.

Maandags hele dag gereden en daarna op mn slippertjes en in t-shirtje met de voetjes in de Indische Oceaan staan! (zie foto)
En dat terwijl we vanuit de winter in Lesotho kwamen (waar het overdag ook best lekker is hoor!).
Dinsdag een relaxed dagje in Jeffreysbay gehad. Nog even lekker stoer in de koude zee gezwommen! Eerst wel even heel erg koud maar daarna best wel lekker!

Woensdagvroeg op pad naar een gamepark om wilde dieren te spotten. (zie foto)
De rit was ontzettend leuk: crossen en heen en weer geslingerd over niet verharde paden. Jammer genoeg niet veel dieren van dichtbij gezien.
Na de rit kregen we nog een lunch en een bon voor 'interactie met een olifant'.
Leuk! Wij dus naar de olifanten om ze te voeren en de stugge huid te voelen. Erg leuke ervaring! Helaas kan ik daarvan geen foto op de site zetten...

Donderdag toch nog naar een ander gamepark geweest waar je zelf rond kunt crossen met als doel: olifanten van dichtbij zien en leeuwen zien.
Doel 1 is gehaald, doel 2 helaas niet... Maar toch een mooie dag gehad.

Vrijdag (phoe... het wordt wel weer een opsomming van vanallesennogwat!!!) weer een relaxdag. Eerst kijken bij de BillabongPro; een grote surfwedstrijd die in Jeffreysbay gehouden werd (zie foto) Er kwamen zelfs nog een stel dolfijnen tussendoor zwemmen! (zie foto)
's Avonds tas alweer inpakken en zoals elke avond potjes Skip-Bo doen.

Zaterdagaochtend vroeg weer in de auto. Hele dag dus crossen en dan weer heerlijk thuis komen in Lesotho!!!
Lekker op de bank bijkletsen met Heleen en blij zijn met het plekje dat ik hier heb.

Morgen gaan we nog een nachtje de bergen in. Schijnt er ONTZETTEND koud te zijn. Categorie 'sneeuw' maar dan zonder electriciteit die je 's avonds zou kunnen verwarmen...
Ik ben benieuwd!
Maar eerst genieten van mn lekkere warme bedje hier in Maseru!

p.s. heel erg thanks voor de reacties op de blogs. Dat is ontzettend leuk om te lezen!
(Niet bedoeld als hint maar als een blijk van waardering :D)

• 16 Juli 2011 - 19:48

Catha:

en waar is de foto van het zwemmen, anders geloof ik dat natuurlijk niet:P

maar ja, klinkt wel weer allemaal super!

• 17 Juli 2011 - 06:34

Thomas:

Wat een leven daar.. Van een oceaan met dolfijnen naar een berg met sneeuw, vet hoor! Gelukkig blijft skip-bo hetzelfde ;)

Geniet! Thomas

• 18 Juli 2011 - 12:38

Matthijs:

Jo Gerda,

Ik heb eindelijk een beetje 'bijgelezen'. :)
    Dat betekent vooral dat ik je foto's heb bekeken en je blogs (heel snel) gescand.
    Vanaf nu ga ik weer lekker meelezen (hoop ik).

Klinkt leuk zo!
    Matthijs