weekje verder - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu weekje verder - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

weekje verder

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

21 Juni 2011 | Lesotho, Maseru

Inmiddels is Heleen weer veilig terug gekomen in Lesotho. Afgelopen zaterdag hebben Gert, de kids en ik haar opgehaald van Bloemfontein.(zie foto)
De week ervoor heb ik me vooral vermaakt met het uitvoeren van een Pinksterprogramma.
Ik had een soort van Rock Solid programma geschreven met als thema pinksteren. Deze heb ik op alle mogelijke plekken uitgevoerd ;). In de jeugdgevangenis, op het YouthCenter (zie foto) en bij de straatjongeren.
Erg leuk om te merken dat het overal weer anders gaat!

Vandaag zijn we ook naar de straatjongeren geweest en hebben een Rock Solid programma gedraaid. Het blijft ontzettend leuk om gekke spellen met ze te doen en samen te lachen. (zie foto)

Sinds afgelopen weekend wonen we in het huis van Hollanders die op verlof zijn naar Nederland. Ze blijven weg tot begin September wat betekent dat wij op hun huis mogen passen tot wij weer terug gaan naar Nederland (al wil ik aan de laatste 4 woorden nog lang niet denken....)

Het is hier nu winter... Dan is het hier 's avonds, 's nachts en 's ochtends koud. Het vriest (een beetje) in de nacht en wanneer de zon weg is is het ook echt wel koud.
Denk hierbij aan een Gerda met 1 of 2 dikke vesten en een sjaal om, zittend bij een kolenkachel!
Maar overdag kan het zomaar weer lekker weer zijn. Zo heb ik gisteren (weliswaar nog met een vest aan) lekker in de zon gelegen. Of zoals zondag in een t-shirtje buiten gesport.
Het is dus lastig uit te leggen wat de winter hier is omdat het echt koud kan zijn maar ook best wel heel lekker weer!
Al moet ik als kanttekening wel zeggen dat het 'in de bergen' (het hooggebergte van Lesotho) toch wel echt superkoud is, daar ligt ook sneeuw. En daar hebben ze meestal geen kolenkachel......

Zo... dat was weer een glimp van mijn leven hier.
Nu nog even wat foto´s bij dit verhaal plaatsen en dan mn lekkere bedje induiken!

• 22 Juni 2011 - 06:17

Gert:

Leuk!

• 22 Juni 2011 - 19:22

HAC?:

Lieve lieve, Tetta,

We hebben gisteren in Enschede een heeeeeeeeeel leuk kadoot voor jou gekocht, die je krijgt als je weer in NL bent! Ben je nu nieuwsgierig? 't Heeft even geduurd, maar morgen gaat er weer nieuwe post op de post.
    Nusjes, groetjes en chrusjes

• 24 Juni 2011 - 18:05