Soort van alleen, maar niet alleen! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Soort van alleen, maar niet alleen! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Soort van alleen, maar niet alleen!

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

11 Juni 2011 | Lesotho, Maseru

Het was een rare week! Vooral het weekend gooide alles een beetje overhoop.
Afgelopen zondag is de opa van Heleen overleden. Ze heeft besloten om terug naar Nederland te gaan voor ruim een week om de begrafenis bij te kunnen wonen. Alles moet dan natuurlijk snel geregeld worden. Maandag hoorden we dat ik Heleen dinsdagmiddag/avond naar het vliegveld zou brengen!
Aangezien we samen in het office van YfC slapen en het niet heel verstandig (en fijn) is om daar alleen te wonen moest ik op zoek naar wat anders.
Het is in zo’n situatie ontzettend fijn om mensen om je heen te hebben! Binnen no-time bood iemand aan mee te rijden naar het vliegveld (drie uur rijden vanaf hier. Het is niet veilig genoeg om als blanke vrouw alleen in het donker te reizen…)
Een ander bood aan dat ik bij hen kon slapen. Na een halve dag hebben alle Nederlanders hun huis opengesteld voor mij, dus ik kan kiezen waar ik ga slapen ;).

Na 2 nachten bij vrienden geslapen te hebben slaap ik tot nu in het huis waar ik eerder ook in gewoond heb. Ik slaap er alleen, maar de overburen zijn vrienden waar ik dus altijd naartoe kan als het nodig is (of als het niet nodig is maar gewoon gezellig). Ook loopt er 24 uur per dag bewaking rond het huis.
In het huis heb ik internet en kan ik weer televisie kijken! Gisteren weer eens het Nederlandse journaal gezien.

Deze week hoorde ik ook het leuke nieuws dat ik bezoek ga krijgen hier in Lesotho! Mijn zus en haar man (Lineke en Rob) gaan begin juli komen. Ik mag ‘mijn’ land aan hen laten zien en ze mee laten genieten van alles wat ik hier zie en meemaak. Leukleukleuk!

Al met al gebeurt er dus veel en is het voor mij erg duidelijk dat Iemand ontzettend goed voor me zorgt. Die Iemand is God! Gaaf om te zien dat Hij in alle situaties laat merken dat hij van me houdt en voor me zorgt.

  • 11 Juni 2011 - 20:26

    Harmen:

    Succes!

  • 12 Juni 2011 - 06:41

    Diana/jeremy:

    wat geweldig dat je zus komt met haar man,kan ik mee als bagage..??..hahahaha
    doeiiiiiiiiiiiiiii

  • 12 Juni 2011 - 09:20

    Pinda:

    You neeeeeeeeeeverrr walk.... alohone!

  • 15 Juni 2011 - 08:44

    Job:

    Alleen en toch niet alleen. "geniet" van je tijd alleen en van je momenten met God en de tijden dat je aan het nadenken bent.
    Geniet ook van de gedachtegang dat je over een korte tijd Heleen weer om je heen hebt.

    Geniet

  • 15 Juni 2011 - 19:25

    Frieda & Eva:

    Daaag lieve Gerda,
    Hier een berichtje vanuit Zwolle.. Gingen eens kijken hoe t met je is. Goed om te lezen dat er goed voor je gezorgd wordt om je heen en van boven af.
    Fijn om te weten dat je niet alleen bent! Hou je taai daar en blijf vooral van alles genieten..

    Een dikke boter met jam kus van ons

  • 17 Juni 2011 - 08:58

    Deborah:

    Fijn om te lezen dat er goed voor je gezorgd wordt! Indrukwekkende foto's en verhalen :-)

    Geniet en 'keep up the good work' ;-)

    Liefs, Deb uut Kamp'n

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Lesotho, Maseru

Lesotho

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2012

How great Thou art!

26 April 2012

toch maar...

06 September 2011

Always look on the right side...

01 September 2011

Ontkennen helpt niet meer...

28 Augustus 2011

Bye Bye Bye Bye
Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 56364

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: