Back in Lesotho - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Back in Lesotho - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Back in Lesotho

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

30 Mei 2011 | Lesotho, Maseru

Inmiddels zijn we al weer ruim een week ik Lesotho. Vorige week vrijdag reden we ons land weer in! Echt ontzettend leuk om het ‘ik ben weer thuis’-gevoel te hebben toen we het land binnenreden! Weer de vertrouwde herders die langs de weg lopen, taxi’s die lukraak over de straat rijden, bijna alleen donkere mensen om je heen zien.
Zaterdag zijn we naar de Mohaledam geweest. Heleen en ik waren er al een keer geweest maar Arjen moest toch ook wel een dam zien in Lesotho. En de weg ernaartoe is ontzettend mooi: door de bergen.
Zondag naar een echte Basotho-kerk. Zingen in het Sesotho (ik kon dus niet meezingen), er wordt door iedereen erg hard meegezongen/gedanst, preek werd gelukkig wel vertaald in het Engels. Ik blijf het mooi vinden om tussen deze mensen te mogen staan en te genieten van de dienst, ook al heb ik geen idee wat ze allemaal zingen…

Maandagochtend zijn we vertrokken naar Semongkong. Daar is een erg mooie waterval. In de reisboekjes staat deze plek aangegeven als een van de ‘must-sees’. Het grappige is dan dat we in Lesotho zijn die erg weinig weet van toerisme.
Wij zochten in Semongkong naar een bordje ‘waterfalls’, maar die konden we niet vinden. Daarom zijn we maar even de weg doorgereden. We zagen ineens aan de linkerkant een waterval. Leuk! Even naartoe gelopen. Dus auto aan de kant van de weg zetten (nee, geen nette parkeervakken), tas op de rug en naar beneden klauteren (Lesotho is een en al berg).
En toen zagen we de waterval. Geweldig wat mooi!!! Ik kon op het randje van de afgrond gaan zitten om ervan te genieten. Geen waarschuwingsbordjes of hekken, geen shops, geen gids of bewaker. Nee, puur natuur!
Dinsdag hebben we een ander stuk natuur gezien: Malealea. Vanaf Maseru was dat ruim 2 uur rijden. Onderweg weer genieten van de natuur. Af en toe stoppen onderweg om een foto te maken van een herder, hem wat snoepjes en/of een ballon te geven en dan weer doorrijden.
Ook in Malealea moesten we zelf op zoek naar de waterval. Met behulp van een vrouw die langs de kant van de weg liep hebben we hem gevonden.
Woensdag een ‘niks-doe-dagje’. Uiteindelijk toch nog even naar de bios geweest voor 2 euro en s avonds gegeten bij heeele leuke mensen :D.
Donderdag was de vakantie alweer voorbij want we moesten Arjen naar het vliegveld brengen…

Zo… nu hebben jullie een mooie opsomming van mijn belevenissen gehad. ;) Om het plaatje compleet te maken heb ik ook een heel aantal foto’s bij dit bericht gedaan van de hele vakantie.

• 30 Mei 2011 - 20:08

Catha:

hee!

wat een super foto's en leuke verhalen... wordt wel beetje jaloers als ik dat zie en lees!!

en toch nog bezig met E&R goed bezig hoor.. ik denk dat ik nog niet op je smsje had gereageerd :S
    maar mooi voorbereidingsweeken gehad, als gehoord hoeveel aanmeldingen er zijn voor week 1: 13+ 3 deeltijders... tel u zegeningen..

geniet nog van het land en de mensen daar!

liefs

• 31 Mei 2011 - 07:07

Deborah:

Prachtige foto's zeg! En genoeg te beleven...

• 31 Mei 2011 - 07:07

Deborah:

Prachtige foto's zeg! En genoeg te beleven...

• 10 Juni 2011 - 22:49

Je Liefste Zus:

hoihoi

waar blijft je volgende verhaal ;-)

dikke kus

• 11 Juni 2011 - 13:00

H.steen:

Ha Gerda,

Mooie dingen maak je mee en zie je. Wat een prachtige foto's. Zou best even bij zo'n kerkdient willen zijn.
    Gods naan wordt geloofd over heel de aarde.
    hart.gr. Huib en Jenneke Steen uit OK