Lang leve het backpackersleven! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Lang leve het backpackersleven! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Lang leve het backpackersleven!

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

19 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Om te voorkomen dat ik volgende week een ontzettend lange blog moet schrijven over de hele vakantie zit ik nu toch even op internet om deze blog te schrijven...
De vakantie begon met een nachtje in de bergen van Lesotho. 'Ze' hadden gezegd dat het s nachts ontzettend koud zou zijn dus had ik mn Basotho-deken mee (ontzettend warme deken die in Lesotho veel gedragen wordt). Maar het viel ontzettend mee met de kou, dus de extra Basotho-deken had ik niet nodig.
s avonds genoten van de sterrenhemel die niet verpest werd door lantaarns aan de kant van de weg.
Woensdagochtend nog een stukje de bergen in gereden. Erg gave natuur! Stijle bergen, hutjes die ik op de plaatjes over Lesotho gezien had maar nu dus in het echt.
Die dag zijn we verder gereden richting Durban in Zuid Afrika. Het ging toch minder snel dan verwacht dus hebben we een slaapplek gezocht waar ik de ochtend kotsend uit bed ben gerend. Het eten van de vorige dag bleek niet goed gevallen te zijn...
Donderdag verder gereden naar Durban. Eerst een backpackerslodge gevonden aan het strand. Aangezien ik niet helemaal fit was die dag zijn we toen lekker op het strand gaan zitten (Heleen en Arjen hebben gezwommen....)
Vrijdag Durban in. Even over de markt gelopen maar al snel wilden we wel weer naar de zee. We hebben een heerlijke duik genomen in de oceaan. Geweldige golven waar we ons prima in vermaakt hebben!
s Avonds moesten we extra lang zoeken naar een slaapplek omdat we in de stad waar we waren een of andere conferentie was en daarmee alle slaapplekken bezet waren!
We moesten weer terug naar een dorpje rijden waar we een te duur plekje gevonden hebben, maar we hadden tenminste een plekje!
Zaterdag zijn we naar een game-park geweest: een park waar je met de auto doorheen rijdt en olifanten op de weg tegen kunt komen! En die beesten gaan NIET voor je aan de kant en geven een mooie show weg! Niet alleen olifanten hebben we daar gezien maar ook giraffes, verschillende hert soorten, zebra's, neushoorn, buffelo's en apen. Helaas heeft de leeuw zich niet laten zien...
Zondag zaten we in St.Lucia. Daar hebben we een kerkje opgezocht. de rest van de dag hebben we heerlijk geluierd op het strand of gezwommen in de oceaan! Relaxed dagje dus.

(blog wordt langer dan ik dacht... maar ik ga vrolijk door ook al is het een snbelle opsomming van alles omdat ik niet veel tijd heb op deze pc...)

Maandag zijn we naar Kosi-bay gereden. Onderweg weer naar een natuurpark gegaan waar krokodillen en hippo's gezien hebben. s Avonds een backpackerslodge gevonden waar wij als enigen waren!
Dindagochtend vroeg vertrokken richting Swaziland. Tijdens een rit van 2 uur zijn we 6x aangehouden door de politie!!! ik ben drie boetes rijker... 2 voor te hard rijden. (allebij omgerekend 6 euro) en 1 omdat er een licht kapot is (2 euro).
Dinsdagmiddag en woensdag hebben we Swaziland verkend. Mooi land met aardige mensen. Daar heb ik souvenirs ingeslagen want die zijn in Lesotho niet te vinden! Dus verwacht maar geen souvenirs ;)

Gisteren zijn we nog vanaf Swaziland Zuid Afrika weer ingereden op weg naar Lesotho. We standden in Ermelo :D. Daar hebben we overnacht, weer in een lege backpackerslodge!
Vandaag zijn we naar Drakensberg gereden. Een erg mooi natuurgebied wat Zuid Afrika aan Lesotho verbindt aan de oostkant. Helaas hebben we niet genoeg tijd om er veel van te zien. MAar alleen een korte wandeling vanmiddag was al indrukwekkend!

Morgenochtend rijden we naar Lesotho terug. Volgende week zul je lezen wat we uiteindelijk allemaal uitgevreten hebben. Zelf leven we ook met de dag. Vanochtend wist ik nog niet dat ik nu in Drakensberg zou zitten!

Lang leve het backpackersleven!

• 19 Mei 2011 - 20:07

Inge:

jij te hard rijden? Dat doe je anders nooooooit! :D
    Enjoy!

• 20 Mei 2011 - 09:22

Mieneke:

Ha leuke souveniers.. al die bonnen van die boetes :)

• 20 Mei 2011 - 10:03

Pinda:

doe ff de groetjes aan Arjen! :)

• 20 Mei 2011 - 16:21

Job:

Kan je nu nou nooit normaal doen. Echt weer de Hollandse stempel benadrukt en we hebben al zo een slecht imago. In het vervolg wel wat normaler over de wegrijden.
    Geniet van al het mooi en de natuur.

Veel zegen

• 24 Mei 2011 - 10:53

Geke:

Super om weer te lezen! Jullie genieten daar zeker! Veel plezier nog!
    Liefs!