Het is weer zover... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Het is weer zover... - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Het is weer zover...

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

06 Juni 2008 | Nederland, Zwolle

Ja hoor! Het is weer zover :) Gerda gaat weer naar het buitenland!

Drie jaar terug ben ik naar Suriname geweest en sindsdien bleef het maar kriebelen. Als ik van iemand hoorde dat die naar het buitenland ging dacht ik 'dat wil ik ooohoook!!!'. Aan alle kanten borrelde jaloezie. Maar ja: vaste baan, leuk huisje...
Tot die ene dag in januari 2008. Toen hoorde ik van een evangelisatieproject in New York. De armste wijken in om de kinderen en jongeren Gods liefde te laten zien en vertellen. WOW dat klink best wel heel spannend! Toen ik ook nog hoorde dat een vriendin ook extra belangstelling had voor dat project begon alles te rollen.

Veel nadenken, praten en bidden over wel of niet meegaan. Zou ik mn baan ervoor op willen zeggen? Kan ik het uberhaubt wel; in de getto's van New York mij staande houden? En niet te vergeten mijn belabberd niveau van Engels spreken...
Tijdens dat denken heb ik al wel op mn werk gevraagd of ik onbetaald verlof zou kunnen krijgen. Tja... als ik dat krijg ga ik zekers!
Na lang wachten kreeg ik het belangrijke bericht van mn werk: ik krijg onbetaald verlof voor 5 maanden!!! Begin september tot eind Januari.

New York here I come!!!

En nu verder voorbereiden. Ticket moet geboekt worden, Visum aangevraagd worden, Engels bijgespijkerd worden, sommige activiteiten stopzetten. Tja... dat is dan weer het nadeel van weggaan: je moet zoveel regelen...



  • 06 Juni 2008 - 16:42

    Lien:

    Lief zusje,

    We wensen je heel veel succes nu met alle voorbereidingen en wie weet zie ik je nog.

    liefs je zusje

  • 07 Juni 2008 - 12:16

    Deborah:

    Yeah :)

  • 17 Juni 2008 - 14:46

    Anne:

    nou meid: heel veel succes en plezier en groetjes aan deborah!
    x anne

  • 17 Juni 2008 - 20:37

    Jayjay:

    Sounds good! Hope you'll have a great time in the US of A.!

  • 17 Juni 2008 - 20:40

    Jojb:

    amerika.....zou ik zelf noooooit doen. je zecht je engels bijspijkeren. dat is erg slim maar hoe is het met je spaans, de tweede taal van amerika...
    he Gerda echt super gaaf dat je gaat ik hoop dat je het erg naar je zin krijgt. ga je alleen naar new york city of light jullie werkplek ook in new york staat?

    veel suc6 met de voorbereidingen en bij de mabasade. mocht je daar nog tips voor willen mail me dan maar. ik vond het niks er heen gaan maar als je alles netjes voor elkaar hebt is het geen probleem.

    Gods zegen

  • 18 Juni 2008 - 12:15

    Lisette De Knegt:

    Heeeee Gerda!!!

    Wooooww zeg... het heeft ff geduurd, maar nu ben JIJ het die weer op pad gaat... Ben echt super blij voor je!!! (en inderdaad ook wel jaloers moet ik eerlijk zeggen...). Het project klinkt goed, uitdagend en leerzaam! Je bent dan weliswaar nog niet weg, maar ik wens je alvast heel veel succes met alle regelzaken en psychische voorbereidingen. 't Zal lang niet altijd meevallen...

    Maar er een goede tijd van en ik hou je weblog zeker in de gaten!

    Bigi brasa,
    Lisette!

  • 18 Juni 2008 - 19:03

    Riemy:

    Tof dat je het doet!
    Veel zegen en geniet ervan!

    Liefs Riemy

  • 20 Juni 2008 - 10:49

    Helprich&Joke:

    Lieve Gerda, wat een fantastische plannen weer. Super! We hadden al iets van Lien gehoord. Heel veel succes met de voorbereidingen en al het geregel. We wensen je Gods zegen. Liefs, Helprich en Joke

  • 21 Juni 2008 - 08:02

    Vakidioot:

    Hey, maar jij kunt ook leuk schrijven!!! Trouwens: goed dat je het doet, ik heb mn emailadres opgegeven, dus ik volg je op de voet en tussendoor zal ik nog wel even mailen wat ik in Nederland allemaal uitvreet...

  • 07 Juli 2008 - 09:01

    Tjitske:

    Super

  • 07 Juli 2008 - 09:02

    Tjitske:

    Super dat je gaat! GOds zegen tijdens je werk in NY!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zwolle

Lesotho

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2012

How great Thou art!

26 April 2012

toch maar...

06 September 2011

Always look on the right side...

01 September 2011

Ontkennen helpt niet meer...

28 Augustus 2011

Bye Bye Bye Bye
Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 56327

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: