Nog maar een paar dagen……. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Nog maar een paar dagen……. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar dagen…….

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

01 April 2006 | Suriname, Paramaribo

Paramaribo 1 april 2006

Nu komt het afscheid van Suriname wel heel dichtbij! Een aantal dingen hebben we nu ook al afgesloten! En de rest komt de komende dagen. Maar ik zal eerst even beginnen bij vorige week zaterdag. Toen ben ik, met zes andere meiden en een jongen, in een bootje gestapt om naar dolfijnen te kijken! Helaas hebben we de dolfijnen niet gezien… We zijn wel doorgevaren naar Braamspunt: daar is het punt waar de Surinamerivier begint vanuit de oceaan. Toen we daar aankwamen zagen we allemaal troep en het stonk er ontzettend naar rottend vis! Het is ook een schiereilandje dat door vissers gebruikt wordt, dus dat het er zo stonk was wel logisch. Gelukkig was het na een stukje lopen erg mooi! Daar hebben we toen een tijdje gezeten en wat rondgelopen. Daarna zijn we het bootje weer ingestapt om terug naar
Paramaribo te gaan. Lekeer met de voeten in het water bungelen, met de broek opgestroopt en er niet aan denken dat de zon wel heel hard door blijft schijnen…. Gevolg: verbrande benen!
’s Avonds lekker gegeten in het pannenkoekenhuis met z’n allen en daarna hints gedaan in Broki (cafeetje).
Afgelopen week hebben we pakketten weggebracht voor actie KiS: Kind in Suriname. (We hebben geld opgehaald uit Nederland. Daarvan hebben we erg veel schoolspullen gekocht zoals verf, scharen puzzels etc.) Acht scholen hebben we uitgezocht en vijf daarvan hebben we deze week blij kunnen maken met een doos! Het is heel indrukwekkend om zulke arme scholen te zien! Eén school zat met 400 leerlingen in een pand wat geen school mag heten. Een andere school is zo vervallen dat het haast niet meer veilig is om er les in te geven. Erg fijn is het om te bedenken dat die schoolkinderen blij gemaakt zijn met de spullen!
Verder ben ik gisteren (vrijdag) officieel voor het laatst bij de Stichting geweest. We zijn naar de morgenzegen geweest. Daar werd nog een afscheidswoordje aan ons gewijd. Daar kregen we ook een Surinaams leesboekje. Met dat boekje ben ik langs alle collega’s gegaan om ze te vragen om er iets voor me in te zetten. SUPER om te lezen wat ze opschrijven! (kom het in Nederland maar een keertje lezen ;) )
Morgen (zondag) gaan we hier voor het laatst naar de kerk. Maandag een afsluitend gesprek met het management van de Stichting. Dinsdag het laatste pakket voor KiS wegbrengen en uit eten met de huisgenoten. Woensdag de allerlaatste dag in Suriname en dan ’s nachts het vliegtuig instappen!! We vertrekken namelijk woensdag op donderdagnacht om vijf uur. Dan vliegen we naar Trinidad. Daar moeten we 14 uur wachten op het volgende vliegtuig!!!!
Gelukkig hebben we hier een adresje opgesprokkeld van een dominee die in Trinidad woont. Die hebben we opgebeld en gevraagd of hij ons wat van Trinidad wil laten zien. En hij wil dat!!!!!!!! We worden ’s ochtends om zes uur al afgehaald van het vliegveld! Dus nu zie ik niet meer zo tegen de reis op, ik heb er zelfs zin in!
Na Trinidad vliegen we naar Londen en vanaf daar naar Nederland. Daar hoop ik rond kwart voor drie te landen… En dan weer alle Nederlandse familie en vrienden te gaan ontmoeten!!

Tot dan!

Soso lobi Gerda

  • 01 April 2006 - 21:34

    Lien:

    Lieve Gerda, Wat gaat de tijd toch snel, ik verlang ernaar je nu al weer te zien. (terwijl ik je eigenlijk nog pas heb gezien en lekker bij je was in Suriname). Ik zie erg naar volgende week uit, maar wel jammer voor jou dat je nu afscheid moet nemen van het prachtige en indrukwekkende Suriname. (vooral Pokigron) Heel veel liefs je zus (en zwager)

  • 02 April 2006 - 14:14

    Irene:

    Hoi Gerda.
    Fijn voor ons dat je weer thuis bent en jammer voor jullie dat jullie weer weggaan....Wanneer spreken we af :)
    Liefs Ireen

  • 02 April 2006 - 17:41

    Frieda:

    GENIET van het goede wat God je (overal!) geeft!

  • 08 April 2006 - 08:03

    Tjitske:

    als ht goed is ben je al treug als ik me niet vergis. Ik ben zo benieuwd naar je foto's!!! Wat een geweldige tijd heb je daar gehad. Super!!
    liefs Tjitske

  • 08 April 2006 - 13:46

    Jeannette:

    Welkom thuis!
    Sterkte met acclimatiseren!

  • 21 Juli 2008 - 20:51

    Job:

    he gerda,

    mochten ze van D-reizen weer bellen, contact mij eerst ff voor je verder beslissingen maakt. meestal kun je online betere vluchten krijgen. ik heb het de eerste keer ook bij een reis bureau gedaan maar de vliegmaatschapijen zelf bellen is meer flexible and goedkoper, is mij ervaring. sory dat ik dat niet eerder vermeld heb.

    heel veel suc6 bij de ambadase in A'dam

    let me knwo how it went there

    blessings
    Job

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lesotho

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2012

How great Thou art!

26 April 2012

toch maar...

06 September 2011

Always look on the right side...

01 September 2011

Ontkennen helpt niet meer...

28 Augustus 2011

Bye Bye Bye Bye
Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 56335

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: