Minder dan 3 weken... - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Minder dan 3 weken... - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Minder dan 3 weken...

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

13 Augustus 2011 | Lesotho, Maseru

NEE!!! ik wil er niet aan denken dat ik hier nog maar minder dan 3 weken zit! Maar toch gebeurt het....

Het grote voordeel is wel dat we ontzettend (blijven) genieten van wat we hier meemaken. Vooral de contacten die we opgebouwd hebben.
Afgelopen weken mocht ik in gesprek gaan met een jongere die verschillende keuzes wil maken die moeilijk zijn om te maken, gezien de omstandigheden. Tijdens de gesprekken geeft ie aan dat hij mensen om zich heen niet vertrouwt. Maar hij heeft wel iemand nodig om mee te praten. Aangezien ik bijna weg ga durfde hij het wel aan met mij ;)

Afgelopen maandag zijn we een dagje weggeweest met 3 Basotho-jongens. Eerder die week vroegen ze ons of we al eens in Mohaleshoek waren geweest. Dat waren we nog niet.
De verontwaardige gezichten gaven aan dat we daar toch echt nog wel naartoe moesten. Oke! Dus zijn we met zn vijfen naar Mohaleshoek gereden om de familie van 2 vd jongens te ontmoeten.
Het leukste van die dag vond ik dat we veel kleine dingetjes over Lesotho / Basotho te weten zijn gekomen. En de sfeer was ook heel relaxed. Mooi dagje dus.
En Mohaleshoek?! Tja... dat is gewoon een stadje in Lesotho!

Vrijdags is onze YouthCenter dag. s Ochtends eerst vergadering. Daarna hebben we gisteren genoten van het zonnetje: heerlijk liggen slapen buiten!
In de middag kwamen de jongeren binnendruppelen. Ik heb geschilderd, potjes dammen gedaan en mn arm weer bont en blauw gevolleybald!
Het volleyballen zal ik ook echt wel weer gaan missen in Nederland!

Gisternacht nog naar een movienight geweest. Om 12 uur ging de eerste film aan (de movienight begon om 18.30 uur... :D) Ik was erg moe dus heb direct mn ogen maar dicht gedaan. Het was toch al zeker dat ik de helft van de film zou gaan missen omdat ik vaak in slaap val tijdens een film als ik moe ben. Tja... en waarom dan niet de hele film missen?!
Na die eerste film zijn Heleen en ik ook naar huis gegaan.

Vanochtend nog naar de jeugdgevangenis geweest voor het buddyprogramma. De jongeren moesten hun levensloop uittekenen en daarna in groepjes van 3 de verhalen delen.
Erg leuke gesprekken kwamen daar uit!

En het leuke is... ik kijk uit naar alle leuke momenten die komende week weer gaan komen! Want dat ze komen is zeker.
Dat kan niet anders in zo'n mooi land en met zulke mooie mensen...

  • 13 Augustus 2011 - 13:23

    Gert:

    Cool hoor zo'n verslag. Ik moet er ook nog even niet aan denken om jou en Heleen los te laten na zo intensief samen oplopen/leven. Jullie hebben beiden zo'n impact gehad hier op de jongeren, YfC staff, ons als gezin, ik persoonlijk ook, op jezelf en alles bouwde ook nog es een prachtig Rijk!! Rijk man!
    Laat je dit ook even aan Heleen lezen? Scheelt weer typen....;-)

    Gr.Gert

  • 13 Augustus 2011 - 13:55

    Judith En Jaap:

    hoi gerda!
    ik zag de link naar deze website vandaag op Jaap zn facebook, en d8toch maar eens een kijkje nemen :)
    wat goed dat je zulk goed werk doet!! Erg leerzaam zeker!
    Keep up the good work!!!

    groetjes Judith en ook van Jaap Aron en David! ;)

  • 14 Augustus 2011 - 07:15

    Helprich En Joke:

    Dag lieve Gerda, Mooi verslag weer.
    We hopen dat je geniet van je laatste weken.
    Veel sterkte met alles (daar en hier).
    Groetjes van ons.

  • 14 Augustus 2011 - 16:26

    Matthijs:

    Het heeft dus blijkbaar ook een vordeel dat je bijna weggaat. Hetlevert je het vertrouwn op van een jongere. Mooi!

    Die levenslijn ziet er ook 'gaaf' uit. Daar komen vast mooie gesprekken van.

    Groetjes uit Venlo.

  • 15 Augustus 2011 - 06:39

    Diana\jeremy:

    nog 19 dagen te gaan.....dat word extra hard genieten, ik zal je verhalen gaan missen Groetjes uit Zwolle
    Diana en Jeremy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Lesotho, Maseru

Lesotho

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2012

How great Thou art!

26 April 2012

toch maar...

06 September 2011

Always look on the right side...

01 September 2011

Ontkennen helpt niet meer...

28 Augustus 2011

Bye Bye Bye Bye
Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 56372

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: