How great Thou art! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu How great Thou art! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

How great Thou art!

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

02 Mei 2012 | Lesotho, Maseru

Alweer een week verder...
Heleen en ik blijven het tegen elkaar zeggen: het voelt weer als 'toen'. het is weer erg fijn om hier te zijn.

afgelopen maandag hebben we weer voor de streetkids gekookt. we hadden om half 2 met Samuel (de lokale straatwerker) afgesproken op de parkeerplaats bij de Shopright. Om kwart voor 2 toch maar even gebeld. 'over 5 minuutjes ben ik er'.
om kwart over was hij er... haha.
Tijdens het wachten hadden we alweer een aantal streetkids begroet en werden we door een van hen uitgenodigd om naar hun huis te gaan. Stel je daarbij een oud, vervallen, stinkend, vies, leegstaand huis voor.
We werden dus door streetkids uitgenodigd om naar hun plekje te komen! Bijzonder!!!

Gisteren zijn we met 3 basotho (lokale mensen) naar het zuiden van Lesotho gereden. Het blijft machtig mooi om te zien hoe divers de natuur is! Ik ben erg blij dat ik daar elke keer weer ontzettend van kan genieten.
Onderweg hebben we Aloe Vera geproefd (vies bitter) en een bepaald soort besje wat de bittere smaak weer wegneemt.
We kwamen uiteindelijk op een erg hoge berg uit die we beklommen hebben tot het topje. Het gevoel wat ik daarboven had is niet te beschrijven! we keken uit over de bergen om ons heen die eerst hoog waren maar nu best klein leken. En het mooie van Lesotho is dat het allemaal niet vertouristisch (nieuw NNederlands woord) is!
God heeft het mooi gemaakt!!!

Voor de komende week hebben we nog een heel aantal plannen. Maar vooral doorgaan met waar we mee bezig zijn: genieten van de mensen en van de natuur hier in Lesotho.

* singing * Then sings my soul, my Saviour God, to Thee; How great Thou art, how great Thou art! *

• 02 Mei 2012 - 07:10

Mieneke:

Nice! Genietze nog ff verder :)

• 02 Mei 2012 - 07:33

Mir:

Prachtig nieuw woord in de Van Dale! :) Geniet maar lekker daar en blijf vooral onder de indruk van Gods werken!

• 02 Mei 2012 - 09:27

Ja Hoor Ja! :

Hoe groot zijt Gijjjjj! Tof verhaal!

• 02 Mei 2012 - 10:12

AJ En Door:

Hey geniet ervan, mooi je verhaal zo te lezen en hoe je geniet!!!

p.s. wij hebben ook mooi nieuws...in November/eind oktober is het groot feest hier ;)

• 02 Mei 2012 - 13:21

Merlijn:

Gewoon weer terug? Gaaf hoor! (Ik kon het ook niet laten, Zuid-Afrika/Lesotho hebben die aantrekkingskracht..). Zijn julle er in juli nog? Groetjes daar :)