Bye Bye Bye Bye - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Bye Bye Bye Bye - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bye Bye

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Gerda

28 Augustus 2011 | Lesotho, Maseru

4x bye zeggen heb ik al achter de rug! Het is nu echt de week van 'dit is onze laatste .... hier in Lesotho'.

Afgelopen vrijdag begon het al. Een dansgroep had ons uitgenodigd om naar hun oefennacht te komen. Een gedeelte van de nacht was speciaal voor ons ingericht. Er werd voor ons gedanst en we kregen een aantal toespraken. Op de foto zie je de dansgroep en ons.
Na anderhalf uur op de harde grond een poging tot slapen gedaan te hebben zijn Heleen en ik naar huis gegaan. Daar zijn we ons bed ingedoken en konden 2 uur (lekker!;))slapen voor we naar onze laatste keer buddy gingen.

Ook het programma op het buddyprogramma in de jeugdgevangenis stond in het thema 'Heleen en Gerda vertrekken'. We hebben verschillende spellen gedaan die typisch zijn voor hier. Op 1 vd foto's speel ik een spel zittend op de grond. Het leek heel simpel, maar viel best tegen!
Daarna ballontrappen (zie foto) en zoals altijd werd er afgesloten met gebed. Ook dit moest natuurlijk wel vastgelegd worden op een foto.
Voordat we weggingen nog even met mijn buddy, Mapolo, op de foto en natuurlijk een groepsfoto. Daarmee is het buddyprogramma afgesloten voor ons....

Vanochtend voor het laatst in de Maseru United Church geweest. Dat is de kerkelijke gemeente waar wij meestal naartoe gingen.
Vanmiddag naar 4Uth; sporten met jongeren. Daar weer heerlijk gevolleybald, inclusief een training :D.

En nu wachten en voorbereiden op/voor morgen. Dan hebben we ons afscheidsfeest. Allerlei mensen zijn uitgenodigd om langs te komen. Zelf zijn we lekker aan het bakken zodat iedereen genoeg te bikken heeft.

Op zich vind ik afscheid nemen best leuk als het om de activiteiten gaat. Er wordt waardering over en weer uitgesproken en de knuffels vliegen in het rond (als is dat hier in Lesotho eigelijk nooit een probleem).
Maar het gedeelte van 'nooit meer het contact hebben zoals het nu is' staat me toch echt niet aan...
Tuurlijk `we keep in contact´. Maar toch... dat is heel erg anders dan even kunnen sms´en of je wat te doen hebt en dan relaxen met elkaar.

zucht.... Nog 5 dagen te gaan...

• 29 Augustus 2011 - 06:30

Heddie En Rolien:

he meid,suc6 met de laatste loodjes,het zal wel een lach en een traan worden we hebben genoten van je verhalen en hopen je weer bij de e&r tent in beerze te zien.

• 01 September 2011 - 13:06

Job:

Dat spelletje op de grond. Speel je dat met pepernoten?