Zeven weken voor dit avontuur echt gaat beginnen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu Zeven weken voor dit avontuur echt gaat beginnen - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Gerda Heuw - WaarBenJij.nu

Zeven weken voor dit avontuur echt gaat beginnen

Blijf op de hoogte en volg Gerda

15 Augustus 2018 | Nederland, Zwolle

Als het goed is heb je al ergens gehoord of gelezen dat ik weer op reis mag gaan!
Dit keer zal ik weer hele nieuwe culturen gaan ontdekken.

Wat zijn de plannen precies?!
Op 1 oktober zal ik vertrekken.
Eerst zal ik maand vakantie gaan vieren in Sri Lanka. Daarna naar India vliegen om daar 3 maand in een bergdorp lesgeven en trainingen geven.
Vervolgens anderhalve maand reizen door India (of misschien komt er wel iets anders leuks op mijn pad. Dit gedeelte is dus nog niet echt ingevuld).
De laatste twee maanden ga ik naar Bangladesh om daar te ontdekken wat de jongeren in dat land meemaken.

Al met al 7,5 maand op reis met veel verschillende bestemmingen.
Dit keer heb ik geen reisgenootje. Best spannend om alleen op reis te gaan en tegelijkertijd heb ik er enorm veel zin in!
De enige zekerheid die ik mee heb is dat God met me meegaat. En ik moet eerlijk zeggen: dat geeft echt wel heel veel rust en gevoel van veiligheid!

De voorbereidingen op de reis lopen eigenlijk wel lekker. Visum voor Sri Lanka is aangevraagd en binnen. Die van Bangladesh kan pas als ik daar aankom. Voor die van India ben ik vorige week naar Den Haag geweest.
Dat liep echter niet van een leien dakje...

De benodigde papieren had ik met iemand ander ingevuld (wiens Engels tien keer beter is...).
Vervolgens moet je dan met die papieren, pasfoto's en je pinpas naar Den Haag om het visum daadwerkelijk (en persoonlijk) aan te vragen.
Mijn zus met nichtje en neefje gingen gezellig mee.
Eerst stonden we al bij het verkeerde adres. Eenmaal aangekomen bij het juiste adres kon de mevrouw achter de bali ons vertellen dat ze de aanvraag nog niet aan kon nemen, dat kan pas vanaf september!
Ik was dus te vroeg met de aanvraag. Wel erg jammer dat ze die informatie niet een op de website gezet hebben. 'ja mevrouw, ik snap dat dat heeeeeeeel vervelend is voor u.'
Maargoed, gelukkig was mijn zus en de kids mee, dus we zijn vrolijk doorgereisd naar het strand en hebben de binnenstad van Den Haag bekeken. Het was dus een gezellig dagje uit. En over 3 weken weet ik precies waar ik moet zijn voor de aanvraag :).


Deze blog hoop ik bij te gaan houden tijdens mijn reis.
Ik hoop dat jij, door het lezen van deze blog, een beetje met me mee zult reizen. Of in ieder geval een beeld krijg van wat ik mee zal maken.

Tip: meld je aan voor de mailinglist (kopje links van deze blog) zodat je een berichtje krijgt als ik een update geplaatst heb.
Of meld je af als je nu een mailtje gehad hebt en dit niet meer op prijs stelt.

daaaaaaaaaag!

  • 02 September 2018 - 17:30

    Joke Ten Heuw:

    Ha lieve Gerda, we gaan het volgen.
    Veel succes met alle voorbereidingen.
    Groetjes, Helprich en Joke

  • 01 Oktober 2018 - 12:34

    Elsbeth Dreschler:

    Dag Gerda, Het is 1 oktober, de grote reis gaat beginnen. Vanaf vandaag ga ik je volgen! Voor dit moment wens ik je een goede vlucht en behouden aankomst in Sri Lanka. Groetjes van Elsbeth

  • 03 Oktober 2018 - 12:34

    Jeroen En Augusta:

    Hai Gerda. Je bent als het goed is geland op SriLankaanse bodem, hopelijk heb je een goede reis gehad. We gaan je volgen :-) groetjes van Jeroen en Augusta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerda

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 56183

Voorgaande reizen:

25 September 2021 - 24 December 2021

Lesbos

01 Oktober 2018 - 15 Mei 2019

Sri Lanka, India, Bangladesh

22 Februari 2011 - 03 September 2011

Lesotho

Landen bezocht: